tisdag 19 januari 2010

En sån dag...

Ja.. det var vad David frågade igår kväll... -Är det en sån dag idag? När jag nickade så frågade han om vi skulle sätta oss i soffan och kramas lite. <3

Han har lärt sig hur jag fungerar och jag är så lycklig att jag bor här nu när jag får såna dagar.. och inte sitter 35 mil bort. För det är just då jag behöver honom som mest.

Ja.. nu undrar ni såklart vad en SÅN DAG är för något.. jo det är en dag när jag känner mig lite låg.. tänker en del och är orolig inför framtiden. Det var många faktorer som startade upp det igår.

Först blev jag så arg eller mest ledsen egentligen över hyran och känslan av att det aldrig tar slut.. Det är stora hål att fylla hela tiden och jag får aldrig tillräckligt så det finns att fylla ända upp. Även fast jag vet att det kommer bli bättre i framtiden.. så kändes det så hårt.. Jag vet ju att jag måste ta ett lån för min restskatt till nästa år.. om jag inte vinner på Lotto innan dess, men det är ju ett problem jag inte skall tänka på nu.. och det löser sig.. nu är vi ju två. <3

Sedan pratade jag med en tjej jag har lärt känna via nätet som har samma sjukdom som jag.. med ungefär samma spridning. Alltid kul att prata med henne.. vi kan diskutera saker som man inte kan göra med andra. För om man säger vissa saker så tror folk att man har gett upp t.ex. men det handlar bara om att man "planerar" lite osv. Det blir ju en del jobbigt snack såklart.. och prognoser för malignt melanom-patienter är inte så positiv så det är klart att det blev prat om det.. Hon berättade också om idioter hon träffat på inom vården... en kvinna på uppvaket som sa till henne att "-Nu får du åka hem och göra en minneslåda till din son!" Hur sjutton kan såna människor jobba inom vården??? Hon är ju inte ens expert på hennes sjukdom. Jaja.. när jag pratar med andra så förstår jag sån tur jag har haft hela vägen och bara träffat underbara människor. Hoppas jag får samma tur i Lund/Malmö...

I alla fall så berättade hon om några bloggar hon följde om cancersjuka... och som vanligt när jag läser dem så blir jag så nedstämd. Den ena var positiv och den andra var fruktansvärt jobbig. En tjej som är jämngammal med mig och har en dotter på två år.. Tjejen var jättedålig nu och bodde mer eller mindre inne på sjukhuset. Fan.. jag vet inte varför det blir så jobbigt, men jag tror att det har att göra med att minnena från pappas sjukhustid kommer upp samt att jag förstår vad jag kan ha framför mig.

Sedan när jag lagade mat på kvällen så ringde en kompis och berättade om en annan jag känner.. som har samma sjukdom som jag med. Nu hade de hittat tumörer i hjärnan på honom också. Fan!! Jag hatar det.. Jävla skitsjukdom!!

Detta gjorde att det blev EN SÅN DÄR DAG.. en sån där dag som jag mår skit.. kan sitta och bara gråta.. och bara vill att någon håller om.. En sån där dag som blir så jobbig om man har David 35 mil bort.. och som blir otroligt jobbig för honom när jag sitter så långt bort och mår dåligt och bara gråter. Svårt att trösta på avstånd. Nu är jag ju skåning och kommer ha honom nära de flesta gångerna jag mår dåligt. :)


Kram, kram på er!! Jag är så tacksam att ni finns. Om ni visste alla vänner vad ni betyder för mig. Jag kan lugnt säga att bli medlem i Tjörns Brukshundklubb är en av de absolut bästa saker jag gjort i hela mitt liv. För så många underbara vänner jag träffat genom den.. jag är så otroligt lyckligt lottad som träffat alla er!! Ni vet vilka ni är!! Älskar er!!!

8 kommentarer:

Susanne, Isa & Oskar sa...

Älskade vän, har inga ord. Kramar om<3

ulrica sa...

Tack! Kram

malin sa...

En STOR kram på dig vännen!
Skönt att du äntligen bor hos David(som har ett xtra + hos mig då han håller på det rätta laget =) )och att barnen verkar trivas.HÄRLIGT!!!!
Kram igen

Anonym sa...

Vi älskar Dig också!! Ja, Du.. TJBK hade tur som fick Dig som medlem. :-) och jag var framför allt glad att få jobba ideellt med Dig. Tänker ständigt på våra knasnätter med tidningen. *S*

Min bästa väninna i Köpingebro/ Ystad skulle Du gilla skarpt. Hundmänniska är hon ut i fingerspetsarna och hon arbetar på Malmö sjukhus just med bl.a. cancer patienter. Skall föra samman Er, tror jag.

Sköt nu om Dig på bästa sätt och hälsa till David, som verkligen är en enastående sambo för Dig.
Puss & Kramsen mest om // Mia

Hoffar i väst sa...

VAd ska man säga, blogga på smy ut alla ilska för den mår bättre på utsidan än insida :-)

Skickar några kramar extra o hoppas att det är nån som tappar "rätt" trisslott där du kommer gående. Skulle det bli sådär sjukt mycket pengar så kanske vi kan dela lite *blink*

Ha det så bra
superkramar Patricia

Anonym sa...

hej vännen man behöver inte va stark hela tiden måste få klaga och gråta skrika.

Som sagt pengar är inte allt men fanken så mycket.

Kram från din vän i skåne:-D

Therese & Azzie sa...

Självklart måste man få ha Sånna dagar: Tycker att du är en oerhört stark männíska som ändå har varit så positiv längs resans gång.
Håller helt klart med en av de föregående talarna om att det är dig väl unt att få ha flyttat ner till David och som sagt han får extra plus för att hålla på rätt lag ;-)

Stora Styrke Kramar

Therese

Carina sa...

Ja, stackars stackars dej... Helt okej att braka ihop, vi andra brukar göra det för mindre saker :-) Rätt värdsliga saker för det mesta.
Fast ändå klarar du som den bästaste Ulle du är att vara lite lycklig mitt i allt elände. Och du är stark som en björn både kroppsligt och mentalt, så med lite stötta från Mr D, så räknar vi allesammans med att du kliver ur detta så småningom.
Kram på dej Världens Bästa Ulle.
Numera skåning = halvdansk, he he he, men ändå Världens bästaste Ulle.