torsdag 7 januari 2010

Varför är folk så okunniga och oförstående..

Ja då har jag äntligen fått säng på MIN avdelning. Skall inte gnälla för jag har sovit gott inatt. Jag förstår i alla fall varför de renoverar det huset nu. Shit vad det var nerslitet jämfört med här. Kändes nästan lyxigt att komma tillbaka.

Har suttit med datorn i sängen sedan jag kom hit. Skrivt med FK, nya skolor, gamla skolar och dagis såklart. Det är inte bara att vara sjuk eller flytta. Skall även prata med läkaren igen idag.. måste ju byta sjukhus i och med flytten. Får se var jag hamnar. Jag kommer verkligen sakna sköterskorna som jag sagt tidigare. De är så underbara. Kramar och många skratt. :)

Sedan började jag läsa lite på en site som heter Familjeliv. Är i forumet där ibland och följer lite trådar.. och kom in på en idag om en tjej som har obotlig cancer men hon får avslag från FK!! Det är helt sjukt. Sedan är det idioter som skriver att om man mår bra en dag så kan man ju jobba då. Det är vårt val att inte jobba???? Om jag mår bra en dag eller två.. skall jag ringa chefen då och säga att idag mår jag nog bra.. kommer till jobbet och efter tre timmar är jag helt slut och måste åka hem.. Vilken chef vill ha en anställd som håller på så. Dessutom så om jag mår bra så kanske jag orkar med att göra något roligt den dagen med barnen. Det är så många dagar som de ser en trött mamma.. Fy fan.. bara för man är sjukskriven så är man arbetsskygg.. Jag har jobbat sedan mellanstadiet. Pappa tog med jobb hem från sitt gamla, gamla jobb.. Vi satt i vårt förråd och gjorde legoarbeten och tjänade pengar.. ;) Sedan har jag städat efter skolantid.. och jobbat i affär helger och kvällar.. I hela mitt liv har jag varit arbetslös under en sommar.. sedan har jag jobbat och slitit. De förstår inte att för oss är det inte livet att jobba utan ett jobb att leva.

Tänker på min felsägning häromdagen också.. Vira rullar sig i snön och njuter... jag skulle säga.. Leker livet nù?? Men istället blir det Lever liket?? Haha.. jag och David skrattade gott, men när jag blir lite djupare och tänker till så är det nästan så ibland. Man kan känna sig som ett levande lik.. man mår dåligt och kämpar. Skall inte bli djupare än så.. jobbig läsning..

Är så tacksam att jag klarar av att ha min positiva inställning för det mesta. Tänk om jag sett negativt på allt. Jag njuter av varje dag.. tror många i min omgivning ser mig som den person jag alltid varit.. jag har fått behålla håret och är oftast positiv. Det är stackars David som får se mina negativa dagar.. som tur är så är det inte så ofta, men nog så jobbigt för honom ändå. Tur att han står ut och inte ger upp mig.. Han vill ju t.o.m. leva varje dag med mig så mitt positiva väger väl över än så länge då.. ;) Puss älskar dig!! Snart kommer vi ner igen till vårt hem. Skall bli så underbart.

Kramar till alla mina goa vänner som peppar mig och finns där hela tiden.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tjohoo - Du är tillbaka!
Det var så underbart att träffa på dig härom veckan! All lycka i världen till Dig och David! Kanske ses vi i Skåne nästa gång:)
En fika i Kåseberga vid Ale stenar är aldrig fel!
Lycka till på JK och ha det bäst!
Kram
Ann-Marie

ulrica sa...

Hej!!
Ja det var kul att träffa dig med. Jag blir alltid så glad av att prata med dig. Du lyser upp allt runt dig!

Hade varit jättekul att träffas i Skåne.. du är såååå välkommen.

Kram

Anonym sa...

Jag har känt Dig många år nu och vi har en del minnen ihop :-)
Du har alltid varit en sprudlande person som ser lösningar och inte problemen. Så JA! Du är en pos. person 90% av tiden. Trots allt aber Du gått igenom.
Du har inte förändrats, Du är Du! :-D

Kan förstå att David föll för Dig.

Jag är ju i Skåne titt som tätt, och från Ystad är det ju inte långt.

Sköt om Dig å skit i dom som inte förstår situationen.
Krams om igen // Mia

ulrica sa...

Tack!! Jag tror att jag fortfarande är samma jag.. fast en erfarenhet rikare. ;)

Haha.. det kanske var jag som föll för David vägrade släppa taget.. haha

Kram kram

Anonym sa...

Halloj!

Tro inte att Ann-Marie kommer själv. Hon får inte åka utan mig.

Kram Suzie

ulrica sa...

Haha.. misstänkte väl det.. haha.. eller visste det att ni kommer om två. ;) Kan dricka lite vin och tjata lite. Ni är så välkomna bägge två.

Anna Sundalen sa...

Din positiva anda är verkligen en inspiration till oss andra som går och gnäller över än den ena och än det andra. Varje gång man läser din blogg så får man sig en tankeställare om vad det är som är viktigt i livet. Jag önskar dig allt gott och hoppas att vi ses framöver.

Kram

Anonym sa...

Hej! Jag bara kom in här, egentligen skulle jag ha fixat autogiro för abonnemang hos mobilbolaget 3 ...Tack för trevlig och intressant läsning. Jag måste ändå säga att tur i oturen att du inte har en förfärlig värk ... (det har jag, en neurologisk åkomma). Återkommer gärna! Jag finns på "ordleken, spaces.live.com/jojos space" med adress tr_a_san@hotmail.com ... Ha en solig vinterdag .. Jo.anna