torsdag 28 januari 2010

Snö, förkylningar, grisöron m.m.

Ja.. när jag flyttade till Skåne trodde jag att jag skulle få uppleva tidigare vår, längre sommar osv.. haha.. tji fick ju jag.. Här är mer snö än vad jag upplevt på länge. ;) Igår kväll när vi gick med hundarna pölsade vi runt som värsta norrlänningar. Det var rejäl snöstorm här hela dagen. Men väldigt vackert var det. :)

Idag är båda tjejerna förkylda och Wilma är sämst. Wiola är hennes betjänt och hämtar vatten m.m. till henne. <3 Hoppas de hinner pigga på sig lite till helgen när de skall till pappa.

Jag har sagt så många gånger att jag är världens lyckligaste som har träffat David. Han bekräftar det hela tiden. Häromdagen var han ute hos kunder hela dagen. På vägen hem stannade han i Kristianstad. Där gick han in i djuraffären och köpte spån och hö till marsvin och hamstrar.. Han gick även in i bokaffären och beställde en bok till Wilma som hon önskar sig. När han kommer hem så har han även köpt grisöron till VÅRA hundar. Jag blir så glad över sånt. Snacka om att jag är lätt att göra glad, men det känns så underbart att han inte bara älskar mig. :) Hundarna var ju självklart överlyckliga med. <3

Nu är jag helt slut.. har varit och tagit dagens prover och tagit vägen om affären för att handla lite. Nu skall jag försöka mig på att städa toaletterna. Det är det som är på mitt schema idag. Orkar inte mer.. kanske inte ens det.. vi får väl se.

I helgen skall vi till Tjörn och hämta det sista i lägenheten. Även städa den. Pust. Hem på söndag med släp.. upp tisdag igen för röntgen och behandling på onsdag.

Kram på er!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan vintrarna i Skåne vara "värre än värst"! Min farmor blev bokstavligt talat insnöad ett antal gånger ;0.
Se upp för isgatorna här i KK när ni kommer upp - det är grymt halt!
Kör försiktigt och hoppas tjejerna kryar på sig!
Kramar Ann-Marie

Marie80 sa...

Hej, har börjat läsa din blogg idag, och läst hela, älskar att läsa böcker och bloggar, din blogg berör mig, och känner igen mig i vissa saker, vill bara säga att du verkar vara en stark person, även om du har en allvarlig sjukdom och jag kan ej sätta mig in i din situation om sjukdomen, men känner igen mig i när du berättar om ekonomin. Jag och min sambo har kämpat länge med ekonomin och ibland som du själv skriver så får man äta upp det som finns i kylen och frysen och hoppas att nästa månad blir bättre, min sambo var sjukskriven förra året , även fast hans läkare ville sjukskriva honom till den 21 januri 2010, men fk sa nej, han fick ingen inkomst i december och vi var tvugna att klara oss på en lön och det var min, och jag är egen företagare med liten inkomst, men på något sätt så har det gått, men att aldrig kunna unna sig något och känna att man har pengar över , nu har min sambo fått jobb, och fk ville veta hans funktionshinder, men min sambo sa att jag har ju inga enligt er, för er är jag ju 100% frisk, och jag ser hur jobbigt han har och hur sliten han blir när han har jobbat, men vi måste och vi kämpar på och därmed så kände jag igen mig själv i det du skrev, och såg att du också hade hundar, roligt, vi har 3 st hundar, om du vill och har tid så kan du läsa mer om mig och min familj, hundar och mina funderingar och om livet på min blogg, kommer att följa din blogg framöver....Kramar....

Okki sa...

Hej Ulrica!
Tack för din kommentar på min blogg.
Vilken gullig kille du verkar ha.
Det är ju de små grejerna man gör för varann i vardagen som värmer så i hjärt roten.
Lycka till med behandlingen nästa vecka.
Kram Okki