onsdag 13 januari 2010

En jobbig men bra dag

Ja igår var det en jättejobbig dag fysiskt. Shit va jag mådde dåligt. Illamåendet, värken och så på det jättejobbigt med magen. Alla dessa biverkningar. :( Blä!!

Det är så svårt att förklara hur man mår och hur det känns. Att ha träningsvärk i hela kroppen... öm i nyckelben och bröstkorg (!!!).. huvudvärk.. kroppen är utmattad som om du har sprungit 5 mil typ alltså känslan av mjölksyra nästan.. känna sig svullen.. sedan på det känna en jätteäcklig smak i munnen hela tiden. Som om du ätit surströmming, men det inte går att få bort smaken.. haha.. vet inte hur jag skall förklara. Man känner sig inte ens fräsch med nyborstade tänder. Att magen krånglar efter behandlingen är ju också vanligt, men jag brukar inte ha så här ont.. jaja.. ett sista gnäll är att jag inte orkar något. Har en hel lägenhet som jag vill pyssla i.. men orkar inte ens stå upp i några minuter utan att behöva vila. Så nu har jag gnällt färdigt för den här gången!!!

Nu tar vi alla positivia saker som hände.. Upp på morgonen och väckte en glad Wilma som längtade till skolan. Ge henne frukost och säga hej då till David som åkte till Stockholm i tre dagar. När de hade gått så la jag mig en stund igen.. tills Wiola väckte mig och myste en stund i soffan. Jag och Wiola tog det väldigt lugnt eftersom jag inte mådde så bra. När Wilma kom hem så tog vi bilen till affären i alla fall. Hon skulle ha matsäck med sig idag så vi fick ju handla lite. :) Hem igen och då gick tjejerna ut... de var ute en bra stund i snön och hade haft jättekul.

Sedan blev det lite mat och ett bad för dem. Sedan ville Wilma att jag skulle fläta hennes hår så det blev en stund med flätning... <3 Vi skulle även träna lite engelskaglosor och vi gjorde ett spel av det.. ett memory och vi spelade flera gånger och skrattade. Hon var jätteduktig och kunde nästan alla helt när vi till slut la ihop spelet. Det lär ju bli revansch idag. :) Lite mys i soffan innan det var dags för dem att sova fick vi igen...

Gääääsp... och när de hade somnat.. ja då somnade jag med helt slut.

Idag var det upp och göra matsäcken till Wilma och äta lite frukost. Nu sitter jag och Wiola och myser framför barnkanalen, men jag skall försöka få lite gjort idag.. hatar att ligga och inte orka något. Vi får väl se.


Kram på er allihop ifrån Skåne!!! <3<3<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du kan vila när Wilma är i skolan och mysa med Wiola! Sakerna springer ju (tyvärr)inte bort - ta igen dig du!
Kram från Ann-Marie

ulrica sa...

Ja du.. det är jätteskönt.. men jag har ingen ork alls. :( Kroppen är som efter ett maratonlopp. Upp och gå på toa sedan är jag helt slut. Hoppas det vänder imorgon.. :)

Anonym sa...

Hej där vännen!
Klart det vänder, det har det ju gjort hittills.
Skånetöser gör det de ska för att de vill, inte för att andra tänker att det borde. Ta det lugnt sov när du behöver. Kroppen talar säkert om vad som är nödvändigt.
Du är SÅ bra som du är Ulle.
Kram Gunilla